SISU JUURDE
9X8 HYPERCAR

PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – VÕIDUSÕIDUKS LOODUD

 

PEUGEOT’ esitleb oma prototüüpi Hypercar 9X8, mis on Peugeot’, uue põlvkonna võidusõiduauto, mis saab oma esimesed tuleristsed FIA 2022. aasta kestvussõidu maailmameistrivõistlustel (WEC). PEUGEOT 9X8, ülitõhus, hübriidmootoriga ja nelikveoline muskelauto võidusõidu jaoks on ilmekas näide Peugeot’ uue nägemuse kohta autode uuest sportlikkuse kontseptsioonist, mis põhineb arusaamisel, et auto sportlikkus ei väljendu sugugi mitte üksnes arutus rehvipõletamises, seda nii seeriatootmises olevaid kui ka võistlusmasinaid puudutavas osas. 9X8 loomisel tugineti täiesti uudsele lähenemisele PEUGEOT SPORT insenerimeeskonna ja PEUGEOT Design meeskonna töö sünergias.

 

Nüüd, pärast mitmeid kuid kestnud tõsist koostööd, kergitavad PEUGEOT Sport tehnikadirektori, Olivier Jansonnie poolt juhitud arendusinsenerid ning Design PEUGEOT tegevjuhi, Matthias Hossann poolt juhitud disainerite tiim katteloori tuues avalikkuse ette selle, PEUGEOT 9X8 põhijooned ja aerodünaamilise kontseptsiooni. 

 

 

PEUGEOT 9X8 on vastavalt 1992., 1993. ja 2009. aastal Le Mansi 24-tunni sõidu võitnud PEUGEOT 905 ja PEUGEOT 908 perspektiivikas mantlipärija. 

 

9X8 mudeliga tutvustab Peugeot’ margikohast projekti autode uuest sportlikkuse kontseptsioonist Neo-Performance, mis ühendab endas ultrasportlikkuse, seeriatootmisse tulevatele mudelitele ülekantava tehnoloogilise oskusteabe, tõhususe ja stiilitäiuse.

 

Seda lähenemist soosivad Le Mans Hypercar (LMH) sarjas FIA ja ACO poolt kehtestatud uuenenud reeglid, mis asendavad LMP1 kategooria reegleid. Võimaldades suuremat paindlikkust aerodünaamiliste pindade ettenägemisel soodustab see täiesti uut lähenemist ja uuendusliku kontseptsiooni juurutamist sõidukite disainis, jättes rohkem võimalusi disainerite tiimidele nende teadmiste ja oskuste laiemapõhjaliseks rakendamiseks. Insenerid ja disainerid olid varmad seda võimalust ära kasutama ja töötasid välja uusi loomingulisi lähenemisi, millega murti välja vanade tõekspidamiste kütkeist ja loodi täiesti uus narratiiv  – PEUGEOT Hypercar. 

Number 9 mudeli nime alguses jätkab Peugeot’ mudelinimetuste traditsioone tähistades kuuluvust Peugeot’ võidusõiduautode seeriasse, Peugeot’ kahe legendaarse kestvussõitude valitseja PEUGEOT 905 (1990 kuni 1993) ja 908 (2007 kuni 2011) eeskujul. 

X kannab uue PEUGEOT Hypercar mudeli nelikveo- ja hübriidtehnoloogia tähendust, mis väljendab Peugeot’ valmidust laiendada oma sõidukite, elektri jõu kasutamisele ülemineku strateegiat ka võidusõidu valdkonnale. 

Number 8 mudeli nimetuses tähistab aga põlvkonna ajajärku ning see number sisaldub PEUGEOT kõikides praegustes mudelinimetustes: 208 ja 2008, 308, 3008, 5008 ning loomulikult 508, mis alles hiljuti käis läbi sama, inseneride ja disainerite tiimi käe alt, mis töötas välja ka Hypercari, kusjuures 508 mudel oli esimene sõiduk, millel oli au kanda Peugeot Sport Engineered logo. 

STIIL, MIS VÕTAB HINGETUKS 
PEUGEOT’ tegevjuht Linda Jackson kommenteerib seda nii:  „PEUGEOT Design ja PEUGEOT Sport meeskondade töö kvaliteet ja innovaatilisus on mulle väga hästi teada, kuid tuleb tunnistada, et selle, ülivõrdelise 9X8 mudeliga lõid nad mind lausa pahviks: võimsa kaubamärgi identiteedi selline ühendamine sedavõrd voolujooneliste ja innovaatiliste vormidega on lihtsalt geniaalne”.
„Meie töös inspireeris meid PEUGEOT vapiloom sööstuks valmis kaslase kuvandiga“, selgitab Matthias Hossann, PEUGEOT disainiosakonna juhataja. See narratiiv tuleb selgelt esile sooritusvalmilt pisut ettesuunas sirutuvas kabiinis. „Üldjoontes jätkab PEUGEOT 9X8 margile iseloomuliku disainiga: tegemist on ülimalt väljapeetud, tõupuhta, elegantsist pakatava sõidukiga, millest kiirgab ühtviisi nii emotsioone kui ka dünaamilisust“.
Lisaks kuju ja välimuse üldisele esteetikale töötas disainitiim põhjalikult Peugeot’, margikohaselt isikupärase imidži ja tunnuste lülitamise kallal stiiliterviku koosseisu ja esiletoomiseks teostuse kõikides üksikasjades – tehes seda kõike arusaadavalt optimaalse tõhususe projekti raames.

9X8 kokpit lööb omakorda pahviks tuues esile disainerite töö ja vaeva selle kogu täiuslikkuses. Matthias Hossann kommenteerib kokpiti erakordsust nii: „Seadsime eesmärgiks luua kokpit täiesti uuel kvaliteedi ja funktsionaalsuse tasandil”.

 

„Siiani oli see element jäänud sisuliselt ilma tähelepanuta: olgugi et see oli vaieldamatult funktsionaalne ja täitis hästi oma ülesannet, puudus sellel margikohaselt iseloomulik narratiiv . Täitsime selle lünga meie värvikoodeksi puutega ja lisasime meie i-Cockpit armatuuri, PEUGEOT’ isikupärase tunnuselemendi masina sisemuses”. 

 

„Seeläbi on igale vaatajale, näiteks pardakaamera pildi edastamisel, kohe selge, et tegemist on justnimelt PEUGEOT’ga ja mitte mõne muu masinaga”. 

ILMA ANTITIIVATA! LMH

(Le Mans Hypercar) reeglitega jäetud võimalused.

 

PEUGEOT 9X8 tagaosas tulevad maitsekalt säbrulistes elementides esile tulede kolm, küünisejälge imiteerivat triipu, mille rüppe jääb suuremõõtmeline difuusor mõningast pilget kandva ingliskeelse kirjega: „We need no rear wing” (Tagatiiba me ei vaja).

 Olivier Jansonnie, PEUGEOT Sport WEC programmi tehniline direktor märgib, et: „Le Mans Hypercar (LMH) uus reeglistik töötati välja eesmärgiga ühtlustada kõik klassikalised jõudlusvektorid. See on ülimalt põnev, sest see avab meile võimaluse leiutada, uuendada ja leida võimalusi tulemuslikkuse saavutamiseks väljaspool tavapäraselt selleks kasutatavaid võimalusi.  

Seda eeskätt voolujoonelisust silmas pidades. Reeglid lubavad meile vaid ühe, reguleeritava aerodünaamilise elemendi olemasolu, kuid kuskil ei ole täpsustatud, et tegemist peab olema tagatiivaga.

Meie arvutused ja meie simulatsioonid näitasid, et saavutame vähemalt sama kõrgest klassist tulemused ka ilma tagumise antitiivata”. 

Selle, aerodünaamilise lisaelemendi puudumine muudab PEUGEOT 9X8 silueti eriti puhtajooneliseks, millist pole nähtud juba pikki aastakümneid. Disainerite ja inseneride lahutamatus koostöös ja ühisel meelel on jõutud harmooniliste ja dünaamiliste lahendusteni, millega avanevad avaramõõtmelised pinnad külgede vahel sõiduki tagaosas või mis lähevad masina esiosas sujuvalt üle esitiibadeks.

Aprillist saadik on testpingis testimisel PEUGEOT HYBRID4 500KW mudeliversiooni 2,6-liitrine, 90° V6 bi-turbo sisepõlemismootor võimsusega 500 kW (680 hj) paigaldamiseks 9X8 mudeli tagaossa.

200-kW elektrimootor sõiduki esiosas, seitsmekäiguline sekventsiaalne käigukast nagu ka aku on valmimisjärgus vastavalt testimispingi ajakava järgi saadavatele tulemustele. PEUGEOT Sport ja Saft, TotalEnergies tütarettevõte, on ühendanud oma jõud igapäevases koostöös lahenduste leidmiseks tehnoloogilistele väljakutsetele kõrgjõudlusega kõrgpingeaku (900 volti) väljatöötamisel. 

Le Mans, PEUGEOT laboratoorium
Lisaks aerodünaamilisele, mehaanilisele ja elektroonilisele tõhususele on võidusõidu eesmärkide täitmisele pühendatud PEUGEOT’ inseneride kogu oskusteave, mida omakorda täiendavad teadmised ja kogemused, mis on omandatud sedavõrd äärmuslikult proovilepanekult kui seda on Le Mansi 24-tunni sõit. Neid 5 400 kilomeetrit, mille võistlusmasinad tunniosuti kahe ringi jooksul Le Mansi ringrajal läbivad, on sisuliselt sama palju, kui Vormel 1 võistlusmasinal tuleb läbida kogu hooaja jooksul. Nõudmised töökindluse ja vastupidavuse osas on seega kõige kõrgemast kategooriast.
Linda Jackson märgib: „PEUGEOT pühendumus vastupidavusse ja töökindlusesse ei väljendu mitte ainult võidusõidurajal: PEUGEOT’ jaoks on Le Mansi näol tegemist üleüldise katsepolügooni ja laboriga. Seetõttu on meie sidemed kõigega Le Mansiga seonduvaga veel eriti tugevad. Arusadavalt on 24-tunni sõidul väga tähtsal kohal meie poolt saavutatud sportlik sooritus, kuid eeskätt on see võimalus meile oma tehnoloogiate proovile panemiseks kõige ekstreemsemates oludes üldse ja orientiiride määramiseks oma edasistele uuringutele. Paneme võistlustingimustes proovile oma hübriidtehnoloogia ning tehnoloogiad kütusekulu ja seeläbi ka CO2 heitmekoguse vähendamiseks, nii nagu me neid hetkel oma seeriatootmises olevate sõidukite jaoks oleme välja arendamas. PEUGEOT Sport tiimide jaoks on üksnes auasi, kui nende arenduste tulemused leiavad kasutamist meie mudelivaliku sõidukite juures. Meie klientide jaoks on Le Mansi labori töö ja vaev meie sõidukite kvaliteedi tagatiseks. » 

UUS 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED

Tooge esile oma maitsemeele esteetilisus ja innovaatilised põhimõtted uute 508 ja 508 SW PEUGEOT SPORT ENGINEERED mudelite roolis ning tundke rõõmu sportlikest sõiduelamustest vähese heitmekoguse juures uute, tõhusate ja elektriliste mudelitega.