PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – VÕIDUSÕIDUKS LOODUD
PEUGEOT’ esitleb oma prototüüpi Hypercar 9X8, mis on Peugeot’, uue põlvkonna võidusõiduauto, mis saab oma esimesed tuleristsed FIA 2022. aasta kestvussõidu maailmameistrivõistlustel (WEC). PEUGEOT 9X8, ülitõhus, hübriidmootoriga ja nelikveoline muskelauto võidusõidu jaoks on ilmekas näide Peugeot’ uue nägemuse kohta autode uuest sportlikkuse kontseptsioonist, mis põhineb arusaamisel, et auto sportlikkus ei väljendu sugugi mitte üksnes arutus rehvipõletamises, seda nii seeriatootmises olevaid kui ka võistlusmasinaid puudutavas osas. 9X8 loomisel tugineti täiesti uudsele lähenemisele PEUGEOT SPORT insenerimeeskonna ja PEUGEOT Design meeskonna töö sünergias.
Nüüd, pärast mitmeid kuid kestnud tõsist koostööd, kergitavad PEUGEOT Sport tehnikadirektori, Olivier Jansonnie poolt juhitud arendusinsenerid ning Design PEUGEOT tegevjuhi, Matthias Hossann poolt juhitud disainerite tiim katteloori tuues avalikkuse ette selle, PEUGEOT 9X8 põhijooned ja aerodünaamilise kontseptsiooni.
PEUGEOT 9X8 on vastavalt 1992., 1993. ja 2009. aastal Le Mansi 24-tunni sõidu võitnud PEUGEOT 905 ja PEUGEOT 908 perspektiivikas mantlipärija.
9X8 mudeliga tutvustab Peugeot’ margikohast projekti autode uuest sportlikkuse kontseptsioonist Neo-Performance, mis ühendab endas ultrasportlikkuse, seeriatootmisse tulevatele mudelitele ülekantava tehnoloogilise oskusteabe, tõhususe ja stiilitäiuse.
Number 9 mudeli nime alguses jätkab Peugeot’ mudelinimetuste traditsioone tähistades kuuluvust Peugeot’ võidusõiduautode seeriasse, Peugeot’ kahe legendaarse kestvussõitude valitseja PEUGEOT 905 (1990 kuni 1993) ja 908 (2007 kuni 2011) eeskujul.
X kannab uue PEUGEOT Hypercar mudeli nelikveo- ja hübriidtehnoloogia tähendust, mis väljendab Peugeot’ valmidust laiendada oma sõidukite, elektri jõu kasutamisele ülemineku strateegiat ka võidusõidu valdkonnale.
Number 8 mudeli nimetuses tähistab aga põlvkonna ajajärku ning see number sisaldub PEUGEOT kõikides praegustes mudelinimetustes: 208 ja 2008, 308, 3008, 5008 ning loomulikult 508, mis alles hiljuti käis läbi sama, inseneride ja disainerite tiimi käe alt, mis töötas välja ka Hypercari, kusjuures 508 mudel oli esimene sõiduk, millel oli au kanda Peugeot Sport Engineered logo.
9X8 kokpit lööb omakorda pahviks tuues esile disainerite töö ja vaeva selle kogu täiuslikkuses. Matthias Hossann kommenteerib kokpiti erakordsust nii: „Seadsime eesmärgiks luua kokpit täiesti uuel kvaliteedi ja funktsionaalsuse tasandil”.
„Siiani oli see element jäänud sisuliselt ilma tähelepanuta: olgugi et see oli vaieldamatult funktsionaalne ja täitis hästi oma ülesannet, puudus sellel margikohaselt iseloomulik narratiiv . Täitsime selle lünga meie värvikoodeksi puutega ja lisasime meie i-Cockpit armatuuri, PEUGEOT’ isikupärase tunnuselemendi masina sisemuses”.
„Seeläbi on igale vaatajale, näiteks pardakaamera pildi edastamisel, kohe selge, et tegemist on justnimelt PEUGEOT’ga ja mitte mõne muu masinaga”.
(Le Mans Hypercar) reeglitega jäetud võimalused.
PEUGEOT 9X8 tagaosas tulevad maitsekalt säbrulistes elementides esile tulede kolm, küünisejälge imiteerivat triipu, mille rüppe jääb suuremõõtmeline difuusor mõningast pilget kandva ingliskeelse kirjega: „We need no rear wing” (Tagatiiba me ei vaja).
Olivier Jansonnie, PEUGEOT Sport WEC programmi tehniline direktor märgib, et: „Le Mans Hypercar (LMH) uus reeglistik töötati välja eesmärgiga ühtlustada kõik klassikalised jõudlusvektorid. See on ülimalt põnev, sest see avab meile võimaluse leiutada, uuendada ja leida võimalusi tulemuslikkuse saavutamiseks väljaspool tavapäraselt selleks kasutatavaid võimalusi.
Seda eeskätt voolujoonelisust silmas pidades. Reeglid lubavad meile vaid ühe, reguleeritava aerodünaamilise elemendi olemasolu, kuid kuskil ei ole täpsustatud, et tegemist peab olema tagatiivaga.
Meie arvutused ja meie simulatsioonid näitasid, et saavutame vähemalt sama kõrgest klassist tulemused ka ilma tagumise antitiivata”.
Selle, aerodünaamilise lisaelemendi puudumine muudab PEUGEOT 9X8 silueti eriti puhtajooneliseks, millist pole nähtud juba pikki aastakümneid. Disainerite ja inseneride lahutamatus koostöös ja ühisel meelel on jõutud harmooniliste ja dünaamiliste lahendusteni, millega avanevad avaramõõtmelised pinnad külgede vahel sõiduki tagaosas või mis lähevad masina esiosas sujuvalt üle esitiibadeks.
Aprillist saadik on testpingis testimisel PEUGEOT HYBRID4 500KW mudeliversiooni 2,6-liitrine, 90° V6 bi-turbo sisepõlemismootor võimsusega 500 kW (680 hj) paigaldamiseks 9X8 mudeli tagaossa.
200-kW elektrimootor sõiduki esiosas, seitsmekäiguline sekventsiaalne käigukast nagu ka aku on valmimisjärgus vastavalt testimispingi ajakava järgi saadavatele tulemustele. PEUGEOT Sport ja Saft, TotalEnergies tütarettevõte, on ühendanud oma jõud igapäevases koostöös lahenduste leidmiseks tehnoloogilistele väljakutsetele kõrgjõudlusega kõrgpingeaku (900 volti) väljatöötamisel.